دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

چرا بيت كوين با ارزش است

۹۱ بازديد

چرا بيت كوين با ارزش است؟ 

 

 

براي دانستن دليل ارزشمند بودن قيمت بيت كوين بايد به اين موضوع بپردازيم كه چه چيزي باعث با ارزش شدن پول مي‌شود. ايده به وجود آمدن پول را مي‌توان در ريشه لاتين كلمه اعتبار دانست. باور، مكانيزم پنهاني است كه باعث عملكرد پول مي‌شود. باوري كه هزاران سال است در ذهن انسان باقي مانده است.

عمر اين باور به دوران ماقبل تاريخ برمي‌گردد كه شكارچي هاي اوليه صدف هاي خود را با گوشت ماموت معاوضه مي‌كردند. با گذشت چندين قرن، صدف از رونق افتاد و با سنگ ها، جواهرات و فلزات ناياب جايگزين شد. ممكن بود اين كالاها مورد استفاده خاصي هم نداشته باشند اما بر اساس باور جمعي جامعه، با ارزش قلمداد مي‌شدند. اين باور جمعي، كالاهاي ذكر شده را به نماد ارزش تبديل كرد و با استفاده مكرر از آن ها، اين باور جمعي نيز تقويت شد.خريد  ماينر

خريد بيت كوين


اثر شبكه


خريد بيت كوين

به محض اينكه تمام افراد پذيرفتند كه كالاي مورد نظر با ارزش است، آن كالا خود به خود با ارزش شد. اين موضوع هنگامي قوت بخشيده شد كه دولت ها به تدريج ارزهاي خود را تصويب كردند.
اين باور عمومي همان دليلي است كه تلفن ها و حساب هاي توييتر را سودمند مي‌كند. در اين خصوص، هال واريان نظريه پرداز حوزه پول اذعان مي‌كند:

دستگاه فكس هنگامي با ارزش است كه افراد بسيار زيادي كه با آن ها تعامل داريد نيز دستگاه فكس داشته باشند. در خصوص ارز هم اين نكته صادق است. يك ارز فقط هنگامي ارزش دارد كه بسياري از افرادي كه با آن ها تراكنش و تعامل مالي داريد تمايل به پذيرش آن ارز به عنوان يك سيستم پرداختي داشته باشند.

هرچه افراد بيشتري از يك ارز استفاده كنند، ارزش آن بيشتر مي‌شود. از طرف ديگر هرچه افراد كمتري از يك ارز استفاده كنند، آن ارز كم ارزش تر مي‌شود. دقيقا همانند دستگاه هاي فكس كه پس از ظهور اينترنت، ارزش خود را از دست داد.
هنگامي كه سياست هاي اقتصادي در كشورهايي مانند ونزوئلا و زيمبابوه باعث ايجاد تورم افسار گسيخته شد، اين موضوع براي ارزها نيز رخ داد و باور مردم به پول كشور خود از بين رفت.
آندرئاس آنتونوپولوس معتقد است كه اين رويه باعث سقوط ارز يك‌ كشور و تمايل شهروندان آن به استفاده از قيمت بيت كوين خواهد شد.


ويژگي هاي پول


فروش بيت كوين

اجماع در خصوص ارزش پول، اثر شبكه را ايجاد مي‌كند اما براي افرادي كه تازه پذيرفته اند پول نوع خاصي از ارزش را دارد، بايد موارد كيفي وجود داشته باشد كه خود را به عنوان واسطه معاملاتي معرفي كند.

خريد  ماينر


قابليت تعويض


اين ويژگي به قابليت تقسيم پذيري و تركيب مجدد گفته مي‌شود. براي مثال يك اونس طلاي خالص معادل يك اونس طلاي خالص مي‌باشد و يك دلار نيز برابر با يك دلار است. از آنجايي كه واحدهاي پول، قابل تعويض و جايگزيني مي‌باشند، تمام پرداخت ها برابر است. هيچ‌ پرداختي نمي‌تواند بر حسب شرايط گذشته دچار مشكل شود. هر استفاده اي كه از آن شده باشد باز هم نماد ارزش باقي مي‌ماند.

براي خريد بيت كوين و فروش بيت كوين به صرافي ارز ديجيتال پارسيان ارز مراجعه كنيد

 


كميابي


خريد بيت كوين

 

اگر هركسي مي‌توانست ارز توليد كند، ارزش آن ارز از بين مي‌رفت. كمياب بودن هر چيزي باعث افزايش ارزش آن مي‌شود و اگر اين كميابي مصنوعي و ساختگي نباشد، افزايش ارزش آن بيشتر هم مي‌شود.

همانند طلا، كميابي بيت كوين به دليل محيط و ساختار آن مي‌باشد. كمياب بودن نكته مثبتي است زيرا ماهيت انسان به گونه اي است كه براي هر چيزي كه كمياب تر باشد اشتياق بيشتري دارد.

در مورد قيمت بيت كوين، سقف ظرفيت آن، تعداد 21 ميليون كوين مي‌باشد. حدود 80 درصد اين ارز ديجيتال استخراج شده است. بيت كوين نيز همانند طلا، به مرور دشوارتر استخراج مي شود اما بر خلاف طلا، موجودي بيت كوين ثابت است و احتمال كشف خزانه اي از بيت كوين وجود ندارد.

 خريد بيت كوين


قابليت جعل نشدن


 

اگر بتوان ارزي را كپي يا آن را جعل كرد، ارزشي كه از كمياب بودن آن به وجود آمده است از بين مي‌رود. پول جعلي، افزايش مصنوعي و غيرمجاز در موجودي كل آن پول ايجاد مي‌كند. اين امر باعث تورم و كاهش ارزش ارز مورد نظر مي‌شود. بيت كوين طوري طراحي شده است تا از مشكل دوبار خرج كردن و استفاده دوباره جلوگيري به عمل آيد.

 فروش  بيت كوين


ثبات ارزش


خريد بيت كوين

پول به عنوان معياري براي ارزش گذاري ساير كالاها بايد ثبات ارزش داشته باشد. اين همان موردي است كه بيت كوين با چالش مواجه است. در حال حاضر بيت كوين بيشتر به عنوان يك كالا مانند طلا عمل مي‌كند تا يك ارز با ثبات.
اگر گمانه زني ها جايگزين پذيرش اين ارز شود، بايد منتظر نوسانات شديد و كاهش بيت كوين باشيم. اين امر باعث اتمام كار بيت كوين در مسير پذيرش گسترده آن مي‌شود. تاكنون بيت كوين همانند طلاي ديجيتال عمل كرده است، بيت كوين همانند يك كالا براي ذخيره ارزش در دوران ديجيتال مي‌باشد.

يكي از روش هاي شناخت ارزش بيت كوين، بررسي ويژگي هاي مشترك با ساير كالاها است، كالاهايي كه در طول دوران مختلف به عنوان پول از آن ها استفاده شده است. كالاهايي نظير صدف، سنگ، جواهر، طلا و اسكناس.
هربار كه پول شكل جديدي به خود گرفته و‌ تكامل يافته، بعضي از ويژگي هاي مهم آن بهبود پيدا كرده است. ويژگي هايي نظير قابليت تعويض، كميابي، قابليت جعل نشدن و ثبات ارزش.

براي خريد  ماينر و خريد دستگاه بيت كوين به  صرافي ارز ديجيتال پارسيان ارز مراجعه كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.