دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

دستگاه ماينر

۷۹ بازديد

ماينينگ با گوشي و لبتاب

نكته قابل توجه اين است كه كه مبناي كاركرد تمامي اين برنامه هاي استخراج رمزارز در اندرويد اين است كه شما به يك استخر استخراج متصل مي شويد كه در اپليكيشن Minergate اين كار به صورت خودكار انجام مي شود و شما فقط امكان اتصال به استخر استخراج همين سرويس دهنده را داريد؛ اما ساير اپلكيشن ها مانند Crypto Miner انتخاب استخر استخراج را بر عهده خودتان مي گذارند و به همين دليل هم بايد پيش از نصب اين برنامه ها ابتدا به دنبال يك استخر استخراج مناسب باشيد.

استخر هاي استخراج رمزارز گروه هاي ماينري ميزباني شده بر روي يك سرور هستند كه توان پردازشي خود را براي تاييد تراكنش ها به اشتراك مي گذارند تا به اين ترتيب سريع تر به هدف خود برسند. هنگامي كه يك استخر موفق به رمزگشايي يك تراكنش مي شود، هر عضو بخشي از پاداش را وابسته به اين كه چه ميزان قدرت پردازشي در اختيار استخر قرار داده، مي گيرد.

برخي از استخر هاي استخراج شناخته شده كه كارمزد كمي تري هم دريافت مي كنند، عبارتند از :

  • Slush Pool
  • AntPool
  • BTC.com
  • Kano CKPool
  • F2Pool

هنگامي كه مي خواهيد يك استخر استخراج انتخاب كنيد، مي بايست يك سري موارد را ملاك انتخاب خود قرار دهيد. بازه تسويه حساب مشخص مي كند كه چقدر بايد استخراج كنيد تا بتوانيد از استخر درخواست كنيد تا مقادير استخراج شده را به كيف پول شما منتقل كند. كارمزد استخر كه معمولا بين 0 تا 3 درصد است كه البته از همين ابتدا بايد گفت دستگاه ماينر براي استخراج گزينه بهتري است با توجه به سختي شبكه.

با توجه به قانوني شدن استراج رمز ارزها و آشنايي بيشتر مردم كشورمان با اين موضوع، تب و تاب خاصي براي انجام فرآيند استخراج ارز ديجيتال به وجود آمده است. در اين مقاله قصد داريم در مورد استخراج ارزهاي ديجيتالي با استفاده از گوشي و كامپيوتر ، نكاتي را ذكر كنيم.

قبل از هر چيز بايد ذكر كنيم كه انجام فرآيند استخراج ارزهاي ديجيتالي نيازمند قدرت پردازشي است و شما براي انجام و كسب درآمد از اين طريق بايد قدرت پردازشي سخت افزار گوشي و كامپيوتر خود را در اختيار شبكه قرار دهيد. قبول داريم كه امروز گوشي ها و كامپيوترها با سخت افزارهاي به روز و توانمندي در بازار ارائه مي‌شوند ولي نبايد فراموش بكنيم كه قدرت پردازشي گوشي ها و كامپيوترها در حدي نيست كه بتواند به طور مستمر فرآيند ماينينگ را انجام دهد.

علت علاقه زياد به ماين چيست؟

معروف ترين ارز ديجيتالي بازار بيت كوين است و برنامه هاي زيادي براي انجام فرآيند استخراج آن با استفاده از گوشي و كامپيوتر منتشر شده است. با توجه به رشد قيمتي كه بيت كوين در چند سال اخير داشته است، خيلي از كاربران به دنبال بدست آوردن آن هستند و خيلي از كاربران هم گمان مي‌كنند كه مي‌توانند با گوشي و كامپيوتر خود، تعداد زيادي بيت كوين به دست آورند و از اين طريق پولدار شوند. همه‌ي ما كاربرد گوشي و كامپيوتر را مي‌دانيم و بايد به اين موضوع دقت كنيم كه گوشي هاي همراه يا كامپيوتر براي انجام فرآيند استخراج ارزهاي ديجيتالي ساخته نشده اند.

در حال حاضر براي استخراج ارزهاي ديجيتالي دستگاه هايي با قدرت بسيار بالا و تخصصي ساخته شده است، به طور مثال ارز ديجيتالي بيت كوين با سخت افزارهاي اسيك ماين مي‌شود. اين سخت افزارها طوري ساخته شده اند كه بتوانند هر روز به طور مستمر روشن بوده و با قدرت پردازشي خود، محاسبات پيچيده اي كه شبكه نياز دارد را انجام دهند. آيا گوشي و كامپيوتر شما مي‌تواند با اين دستگاه ها رقابت كند؟


ممكن است بپرسيد كه چرا گوشي و كامپيوتر ما بايد با اين دستگاه ها رقابت كند؟ براي استخراج ارزهاي ديجيتالي كه قابليت ماين شدن دارند شما بايستي قدرت پردازشي دستگاه خود را در اختيار شبكه قرار دهيد تا با استفاده از اين قدرت پردازشي محاسبات پيچيده اي كه در شبكه وجود دارد، انجام شود. هر دستگاهي كه بتواند زودتر اين محاسبات پيچيده را انجام دهد، ارز ديجيتالي به دست خواهد آورد.

البته امروزه اين رقابت به حدي رسيده است كه دستگاه ها به تنهايي قادر به استخراج ارز ديجيتالي نيستند و با يكديگر اين كار را انجام مي‌دهند ولي باز هم، اگر ارز ديجيتالي به دست آيد متناسب با قدرت پردازشي دستگاه هايي كه مشاركت كرده اند، ارزهاي ديجيتالي بين ماينرها تقسيم مي شود. با اين تفاسير حتي اگر شما موفق شويد با گوشي همراه خود بخشي از فرآيند ماينينگ را انجام دهيد، سهم شما آنقدر كم هست كه اصلا به صرفه نيست.

معايب استفاده از موبايل براي استخراج ارز ديجيتال

توليد ارز ديجيتال، به ميزان ماينينگ يا استخراج شما بستگي دارد.

اين استخراج از منابعي انجام مي­‌شود كه به استخر استخراج ارز ديجيتال معروفند. بيشتر استخرهاي ارز ديجيتال در كشور چين قرار دارند و به همين دليل، اين كشور سهم بسيار مهمي در تبادلات اين ارزها ايفا مي‌كند.


همان طور كه قبلا اشاره شد، بهره‌­برداري مناسب از استخرهاي ارز ديجيتال، نياز به يك پردازشگر قوي و خط اينترنت بدون قطعي دارد. پردازشگري كه بدون خاموش شدن 24 ساعت روز در 7 روز هفته مشغول به كار باشد.

از طرف ديگر بسياري از كاربران ترجيح مي­‌دهند به طور پيوسته، ميزان توليد و شرايط كار خود را پايش كنند. در نتيجه قصد دارند تا با استفاده از تلفن همراه يا تبلت يا حتي لپ تاپ، به اين بازار تجاري مجازي وارد شوند.

نكته اساسي كه در اينجا مانند هر فعاليت اقتصادي ديگر اهميت دارد، ارزيابي ميزان هزينه در مقايسه با سود حاصل است.

با توجه به مصرف انرژي بالايي كه استخراج ارز ديجيتال به دنبال خواهد داشت، بد نيست شرايط آن را با قابليت­‌هاي تبلت و موبايل و لپ تاپ بررسي كنيد.

كاهش عمر باتري موبايل

اولين موضوع نياز به فعال بودن پيوسته دستگاه است كه مسلما اين كار براي باتري تبلت يا موبايل، نتايج چندان جالبي به دنبال ندارد. در واقع شما مجبور مي شويد روزي دو يا حتي سه بار گوشي همراه خود را به شارژ بزنيد و در نهايت هم باطري تلفن همراه‌تان خراب مي‌شود.  

در واقع از آنجا كه اين قبيل دستگاه‌­ها مثل موبايل با استفاده از باتري كار مي‌­كنند، فعال نگه داشتن هميشگي آن­ها به معني استفاده مدام از باتري است.

ممكن است اين ايده در ذهنتان شكل بگيرد كه شايد خاموش كردن دستگاه در دوره­‌هاي زماني كوتاه براي شارژ و سپس راه اندازي مجدد نرم افزار استخراج مي­تواند از مصرف اضافي برق جلوگيري كند. ولي در اين صورت درآمد چنداني بدست نمي‌آوريد.


از طرف ديگر، همانطور كه گفته شد، روشن بودن بلند مدت تبلت يا گوشي از عمر باتري آن­ها كن مي‌­كند و شايد بخش قابل توجهي از درآمد، بايد صرف خريد باتري جديد شود.

درآمدي اندك با صرف هزينه اي زياد!

شايد در بهترين حالت با اشتراك گذاري قدرت پردازشي گوشي همراه يا كامپيوتر خود، بتوانيد حدود 1 دلار درآمد داشته باشيد كه با قيمت فعلي دلار حدودا 12 هزار تومان دريافت خواهيد كرد. ولي فراموش نكنيد كه براي به دست آوردن 1 دلار شما بايد گوشي و كامپيوتر خود را به صورت 24 ساعته روشن و در اختيار شبكه قرار دهيد. آيا گوشي و كامپيوتر شما توانايي اين را دارد كه علاوه بر روشن بودن، محاسبات پيچيده رياضي هم انجام دهد؟

گوشي همراه يا كامپيوتر شما هر چقدر هم كه پيشرفته باشد، خيلي زود مستهلك خواهد شد. سخت افزارهايي كه در گوشي و كامپيوتر شما تعبيه شده اند نياز به باطري يا برق دارند و بهتر است بگوييم با انجام اين كار اولين قسمتي كه نابود خواهد شد، باطري دستگاه شما است.

اجازه بدهيد با يك مثال روشي بهتر از استخراج ارزهاي ديجيتالي با گوشي همراه يا كامپيوتر به شما معرفي كنيم.

فرض كنيد شما 2 ميليون تومان پول داريد و مي‌توانيد با آن گوشي همراه يا كامپيوتر بخريد و عمليات استخراج را انجام دهيد. شما در بهترين حالت از اين طريق 1 دلار يا همان 12 هزار تومان دريافت مي‌كنيد. بعد از مدت كوتاهي (كمتر از يك ماه) دستگاه شما به واسطه انجام پردازش هاي مورد نياز شبكه ارزهاي ديجيتالي غير قابل استفاده مي‌شود يا به عبارت ساده تر، 2 ميليون تومان از بين مي‌رود!

كسي كه به دنبال به دست آوردن بيت كوين باشد، قطعا به آينده اين ارز ديجيتالي اميد بسته است و پيش بيني مي‌كند كه ارزش آن بيشتر خواهد شد. با اين تفاسير فرض كنيد شما همين 2 ميليون تومان را بيت كوين خريداري كنيد و منتظر باشيد كه ارزش آن زياد شود.

با انجام راه اول شما قطعا گوشي همراه يا كامپيوتر خود را از دست خواهيد داد و مقدار ناچيزي بيت كوين در حد 1 دلار به دست خواهيد آورد كه اگر هم افزايشي داشته باشد به چشم نخواهد آمد.

ولي با انجام راه دوم شما تقريبا معادل 167 دلار بيت كوين خريداري كرده ايد. با توجه به اينكه شما به آينده اين ارز ديجيتالي اميدوار بوديد، در صورتي كه ارزش آن بيشتر شود، سرمايه شما علاوه بر اين كه از بين نرفته است، رشد هم كرده و حتي ممكن است چندين برابر شده باشد.

ماينر ساز

www.minersaz.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.